Metod |
|
|
|
---|---|---|---|
Math.Abs() | Bu fonksiyon verilen herhangi bir sayının pozitif değerini döndürür. Diğer bir ifadeyle kendisine parametre olarak verilen sayının, sayı doğrusunda ki 0 noktasına olan uzaklığını gösterir. | var sayi = -30; var pozitifDeger = Math.Abs(sayi); Sistem.Mesaj("Sonuç:" + pozitifDeger); | |
Math.Ceiling() | Kendisine parametre olarak verilen ondalıklı değeri, üsteki sayıya yuvarlayarak döndürür. Girilen sayı “9.2” veya “9.7” olmasının bir önemi yoktur. İki işlemde de sonuç 10 çıkacaktır. | var Sayi = 9.3; var Deger2 = Math.Ceiling(Sayi); //Yukarı Yuvarlanmış Değer Sistem.Mesaj("Sonuç:" + Deger2 ); | |
Math.Exp() | Parametre olarak girilen sayıyı, e sayısının kuvveti olarak hesaplar. e sayısının yaklaşık değeri 2.71’dir ve logaritmik hesaplamalarda sıklıkla kullanılır. | var sayi = Math.Exp(3); //Yaklaşık 2.71'nin 3.kuvvetini hesaplar Sistem.Mesaj("Sonuç:" + sayi); | |
Math.E | Matematikteki e sayısını ifade eder, yaklaşık değeri 2.71’dir. Bu değer bir sabit olmakla birlikte, metot değildir. | var sayi = Math.E; // 2.71828182845905 Sistem.Mesaj("Sonuç: " + sayi); | |
Math.Floor | Kendisine parametre olarak girilen değeri kendisinden küçük olan tamsayıya yuvarlar. Ceiling işlemin tersidir. | var sayi = 9.8; var Deger = Math.Floor(sayi); //Aşağı Yuvarlanmış Değer Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); | |
Math.Log() | Birinci parametrede girilen sayının, ikinci parametrede girilen sayıya göre logaritmasını alır | var sayi1 = 2; var sayi2 = 5; var Deger = Math.Log(sayi1,sayi2); //Sayi1 in Sayi2 göre Logaritması Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); | |
Math.Max() | Kendisine parametre olarak girilen iki değerden büyük olanı döndürür. | var sayi1 = 2; var sayi2 = 5; var Deger = Math.Max(sayi1,sayi2); //Büyük olan değer Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); | |
Math.Min() | Kendisine parametre olarak girilen iki değerden küçük olanı döndürür. | var sayi1 = 2; var sayi2 = 5; var Deger = Math.Min(sayi1,sayi2); //Küçük olan değer Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); | |
Math.Round() | Kendisine verilen ondalıklı sayının ondalık hassasiyetini ayarlar. Birinci parametre asıl sayıyı, ikinci parametre kaç basamak ondalık gösterilecekse bunu belirler. | var sayi = 3.6936338; var Deger = Math.Round(sayi, 3); //3 basamağa göre Ayarlanmış sayı Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); | |
Math.Sign() | Parametre olarak verilen sayının pozitif, negatif veya sıfır olma durumunu gösterir. Yani sayı pozitif ise “1”, negatif ise “-1”, sıfır ise “0” değerini döndürür. | var sayi = -3.693; var Deger = Math.Sign(sayi); //Değer negatif olduğunda sonuç -1 Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); | |
Math.Sqrt() | Kendisine verilen sayının karekökünü hesaplar. | var sayi = 622521; var Deger = Math.Sqrt(sayi); //Karekökü Alınmış Deger Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); | |
Math.Pow() | Matematikteki üst hesaplama işlemini gerçekleştirir. Birinci parametre taban, ikinci parametre üs olacak şekilde üslü ifadeyi hesaplar. | var sayi = 3; var Deger = Math.Pow(sayi,3); //3 . Kuvveti alınmış deger Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); | |
| Sin-Cos-Tan-Sinh-Cosh-Tanh: Trigonometrik açıların değerlerini hesaplamak için kullanılır. | var sayi = 0; var Deger = Math.Cos(sayi); //0 derecenin Cosinus degeri Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); |
ÖRNEK-1: Bir grafiğin High, Low ve Close değerlerini toplayıp 3’e bölelim ve sonucu ekranda çizgi olarak görelim: (Her satırın yanına, o satırda ne yapıldığına dair notlar düşülmüştür.)
var V = Sistem.GrafikVerileri ; //Kodun uygulanacağı kodun, o an seçili periyodu için tüm grafiği (oku ve V isimli listeye al)
var C = Sistem.GrafikFiyatOku(V,”Kapanis”); //V listesinden (OHLC barlardan) KAPANIŞ FİYATI listesini oku ve C isimli listeye al
var H = Sistem.GrafikFiyatOku(V,”Yuksek”); // V listesinden (OHLC barlardan) HIGH FİYATI listesini oku ve H isimli listeye al
var L = Sistem.GrafikFiyatOku(V, “Dusuk”); // V listesinden (OHLC barlardan) LOW FİYATI listesini oku ve L isimli listeye al
var Sonuc = Sistem.Liste(0) ; //Boş (bütün elemanları sıfır olarak tanımlanan) bir liste tanımla ve listeye “Sonuc” adını verfor (int i = 1; i < V.Count; i++) //1 numaralı bardan başla, V listesinin eleman sayısına kadar , “i” değerini BİRER BİRER arttır
{
Sonuc[i] = ( H[i] + L[i] + C[i] ) / 3; //her bir adımda (her bir “i” değeri için) H,L ve C listelerinin o bara denk
gelen elemanlarını H[İ], L[i] ve C[i] topla ve 3’e böl. Bunu boş listemizin
“i” numaralı satırına yaz (Sonuc[i])
}
//DÖNGÜ bitince her bar için hesaplanıp Sonuc listesine yazma işi tamamlanmış olur ve Sonuc isimli liste
bu satırda artık hesaplardan elde edilen değerlerle doldurulmuştur.
Sistem.Cizgiler[0].Deger = Sonuc; //Sonuc isimli listeyi grafikte bir çizgi olarak göster.(yazılan formüle LISTE_DONGU
ismi verilip, çift tıklanarak grafiğe uygulanmıştır.)
NOT: Grafik barlarını tarayarak yapılan işlemlerde, yukardaki kalıp, 1’den başlar ve bar sayısı kadar ileriye doğru ilerler. Yani ilk hesaplama/atama işlemi EN ESKİ TARİHLİ bar için yapılır.
Eğer işlemi ters sırayla yapmak istersek (önce en son bar, sonra birer birer geriye doğru en eski bara gitmek)
Kalıp şöyle olur: for (int x = 100; x > 1; x–)
Ürünlerimiz veya hizmetlerimizle ilgili yardıma ihtiyacınız varsa, lütfen bizimle temasa geçin.